2014年2月13日星期四

百頁豆腐

在香港住了幾十年,竟然沒有見過或聽過百頁豆腐這東西,反而是來了悉尼,在唐人雜貨鋪才第一次見到。這也算是我買過最貴的豆腐,重550克,3條長方柱體,標價約澳幣7元一包。雖然它叫豆腐,其實像豆干多些,而且是放在凍櫃裏的食品,不是一般豆腐。如果把一般豆腐放入冰箱,水份凝結成冰,解凍之後豆腐便成為蜂巢,放入上湯,便是美味的蜂巢豆腐,或者叫上湯凍豆腐,是大女兒鍾情的其中一種湯。香港雞禁售期快完,可以買豆腐放入冰箱,冰它一天,買隻鮮雞,把皮去掉,稍為起肉,把雞熬成上湯,隔掉雞渣,凍豆腐解凍,搾去水份,切件放入雞湯,加盬少許或放兩片金華火腿,這凍豆腐湯值美芝蓮1星。金華火腿也可切絲,灑在湯面,少許就足夠,火腿放得多就喧賓奪主。凍豆腐放入湯之前切記盡量搾乾水份,以免豆腐奪了上湯味。剝鷄皮是不想湯太油,如果不懂剝鷄皮,我教你一個極簡單方法,先切了雞翼,再切鷄屁股,一分鐘內就可把皮剝掉。

言歸正傳。百頁豆腐怎樣處理呢?先不要搞錯,百頁豆腐不是百頁,雖然百頁也是黃豆製品。百頁豆腐可以放入微波爐解凍,無論怎様吃,這長方柱體的百頁豆腐,一定要先煎四面,把它表面用慢火煎脆,可以切片吃,可以滷水、炒肉、煮齋,悉隨尊便。它本身已調味,煎完就可吃。不過有一樣要記住,如果滷水或煮齋,不要煮得太耐,否則吃不到它本來的質感。滷水可以整條放入去,滾幾滾就拿出來切片,煮齋就切片後下。


產自台灣桃園的百頁豆腐

如果請客,可以嘗試這小炒:蓮藕切薄片,鮮淮山去皮切片,雲耳泡水浸軟,蒜芯切段,紅蘿蔔切片,百頁豆腐切片。以蒜油起鑊,先炒蓮藕雲耳紅蘿蔔,然後蒜芯淮山百頁豆腐,加鹽和紹酒,這一味又健康又名貴,色彩繽紛,大快朵頤。名貴的原因是,蓮藕及鮮淮山都要10多元一公斤,我相信會貴過香港兩三倍。

為甚麽寫吃呢?民以食為天,不論你是共產黨、納粹黨,忙於吃,嘴巴就沒空閒爭拗了。


15 則留言:

  1. 有標少教煮菜,我就不用找煮飯婆了(暫時)。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你學會了煮就可以找個不煮飯的煮飯婆,煮飯婆名存實亡,今時今日,男人可能煮得不差過女人。忙於煮飯就無時間同人「隻揪」。

      刪除
  2. 標少, 冰凍完的豆腐怎樣搾乾水? 搾乾水後的豆腐是否放入雞湯裡煮或是把煮沸的雞湯淋上豆腐?

    回覆刪除
    回覆
    1. 凍豆腐搾乾水只可稍為輕壓,不要把豆腐弄碎,然後放入湯裏煮沸,不是用鷄湯淋上去。

      刪除
    2. 凍豆腐解凍後,texture唔同哂,輕壓不會爛。

      刪除
    3. 情人節, 你個湯適合我囡囡飲, 哈哈!

      刪除
  3. 標兄:

    很久沒有吃百頁豆腐了, 我也想去唐人街買。順帶一提, 我吃素的, 亦很享受吃素。

    另外, 根據《婚姻訴訟條例》第20(2)條, 「由於任何一方無能力圓房以致未有完婚」或「由於答辯人故意拒絕圓房以致未有完婚」都可以作為批出婚姻無效判令的理由。這兩點是否代表法律假定了婚姻必須包括性行為? 你會否不當?

    劍文弟

    回覆刪除
    回覆
    1. 劍文兄你吃素吃吃下做乜要講起婚姻無效嚟,你講的情況是申請無效令的其中一個凖則,我唔識呢啲嘢。

      刪除
  4. 標少,百頁豆腐放入鮑魚雞湯會否奪去鮑魚鮮味?我今日去八佰伴搵唔到,你係邊度買?
    sang

    回覆刪除
    回覆
    1. 試吓通用,佢平啲,我通常買10包8包放喺冰櫃。

      刪除
    2. 放鮑魚鷄湯唔好,破壞好湯,如果有金華火腿,切少少絲放湯面最好。靚prosciutto都可以頂得下。

      刪除
  5. 標少可以評論一下公開線人身份的裁決嗎?謝謝。http://orientaldaily.on.cc/cnt/news/20140213/00174_001.html

    回覆刪除
    回覆
    1. 這問題以前有人問過有關上訴庭的判例,我答不了。

      刪除
  6. 標少:

    記得好耐之前有個朋友唔知來自邊個鄉下, 話哩種百頁豆腐, 佢地個鄉下叫法係 "百 Yip", 不過我無吃過, 而家見到你地討論, 我都想食.

    Kimm:

    你講o既係 nullify a marriage, 用 inconsummation 來做申請, 一 D 都唔難, 我甚至見過幾次 D Respondent 走左佬無上庭, D 申請人無律師都照打得掂, 上證人台俾人問十分八分鐘就批.

    其實家事法庭有 D o野, 根本官都無得審, 係靠佢地講, 講咪聽囉. 人地兩個有無 sex, 人地分居是否夠一年/ 兩年, 法庭無辦法知, 亦唔會理, 佢兩個話o羊咪o羊囉.

    以我曾經所見, nullify 一段婚姻, 用無行過房做理由, 一 D 都唔難批.

    回覆刪除
  7. 補充:

    如果法庭懷疑有人用假結婚來賺錢, 就會交俾 DOJ, 不過, 如果申請人只係第一次上法庭做哩個申請, 我見親都算易批.

    不過, family court 日日咁多庭咁多案, 我o既觀察應該就唔夠全面, 你最好再問o下人, 要問 D 真係做 family cases o既人先最穩陣, 家事法庭個運作同刑事法庭好唔同. 哩 D 申請係講實戰, 唔係紙上談兵.

    回覆刪除