2013年2月20日星期三

標少的見解


我要回應上一篇匿名君的留言,以正視聽。

介紹山中給大家,標少確有點功勞。山中的博學,博得驚人,博覽群書,文思敏捷,標少看完第一篇文,已經佩服得五體投地。如果他是搞文學的,就會是另一個錢鍾書。匿名君這句「你倆精闢的意見」,對我是「羞」,對山中是「辱」。他是鴻儒,我是白丁,怎能混為一談,層次相差太遠。以經濟學的角度看,對我的能力「通脹」,對山中的才華「通縮」。識英雄重英雄這句,我更吃不消。識英雄重英雄的大前提是兩人都是英雄,別開玩笑,講邏輯,這叫錯誤類比。我不講謙虛話,我從來都不是謙謙君子,執行檢控工作時「寸到飛起」。人貴自知,我清楚自己的能力:學養不足,見識不廣,但頭腦清醒,不易受人鼓動。這可能就是標少唯一可取之處。


3 則留言:

  1. Bill,

    I wouldn't say I'm a humble person, but this is just too much and weird. You're too nice.

    Regarding 錢鍾書, I read his novel once, and have no memory of it, like all the other literature I have read. The novels I can remember all involve violence and sex, so that's that.

    Therefore, please, no more compliment, I don't think I can live up to them.

    回覆刪除
  2. montwithin,

    I speak my mind and I speak the truth, at least as I see it. I am not overstating your charisma. I don't even know who you are. There is no need for me to be a sycophant.

    回覆刪除
  3. Bill,

    Fine, do what you want.:)

    回覆刪除