2013年3月12日星期二

山中何許人也


標少在山中亂中雑記:政局動蕩的原因 一文繼續跟山中對話,順便替朋友詢問山中的背景,下面張貼了的對話,可知端倪。用匿名或筆名總有因由,同志會出櫃,山中也有出山的一日。有緣識荊的日子不遠矣。


Bill says:
也是題外話,有幾位朋友問我山中是甚麼人,其中包括一位在大學教書的及一位法官,如果山中有出山的打算,就要揭示身份,介紹一下自己。

  • 山中 says:
    公開告訴山中是何許人會影響他人對文章的觀感,網上辯論會常常看到有人:「我是什麽,你是什麽,所以我是對的」,山某對此甚爲反感。我是教授學者、皇帝總統、市井流氓都跟我的論點毫無關係,所以我傾向不公開地說。
    私人通信則無不可,我們可以用電郵聯繫。

    Bill says:
    三月 12, 2013 at 5:39 pm

    我同意你的講法,子曰:「君子不以言舉人;不以人廢言。」我尊重你的決定。我的電郵是billlcsiu@gmail.com。我沒有窺伺你背景的欲念,山中不用相告。從這角度看,我們算得上同道中人,下三濫的語言叫「老同」。

4 則留言:

  1. Well, I can say I'm not gay; I'm quite certain on that.

    回覆刪除
  2. montwithin,

    I never made suggestion about your sexual orientation. Coming out of the closet is analogous to coming out of the mountain but not metaphorically. To make it plain, the analogy is not an implicit comparison. Having seen your comment, by elimination, I know one more thing about you then. I must emphasize here. I have no bias against the LGBT people.

    回覆刪除
    回覆
    1. Bill,

      No worry, I was joking above since you made that queer analogy, pardon my pun, and the subject matter was about my personality, so I thought I'd just throw something out.

      Also I'm coming out as an atheist.

      刪除
    2. montwithin,

      Good on you. I like to joke all the time. You have started to confess more and more.

      刪除