2017年7月27日星期四

DQ之後的部署

明報報導姚松炎傾向不上訴, 這是報導的其中一段講法:

【明報專訊】因宣誓案敗訴而喪失建測界議員資格的姚松炎,昨透露傾向不就案件上訴,原因有三,其一是上訴訟費「驚人」,其二是社民連梁國雄幾乎肯定會上訴,能令覆核案的法律爭論延續,其三是出戰功能組別沒有合併補選的憂慮,愈早參加補選,民主派失去議席的時間愈短。他強調仍須待法律團隊分析判辭,才就是否上訴作最終決定。

訟費驚人不在話下, 但如果可以反敗為勝, 當然可以索回訟費, 所以首先要衡量的是勝訴機會, 如果沒有勝訴機會, 有多多錢也是白浪費。上訴庭對梁游案的判決, 已說明DQ4在法理上沒有上訴空間, 只在宣誓模式的事實方面存着上訴空間, 以上訴庭在梁游案的態度來判斷, DQ4在事實方面的爭論也會失敗。(「事實方面」我是指區官對DQ4每一個人在宣誓時的演譯所作的結論。)

終院定了在8月25日聽審梁游的上訴許可申請, 若不批出上訴許可, 他們的法律程序就會終結, 亦可以推論, DQ4也上訴無望。在這情況下, 最切實爭取重入立法會的方法是放棄上訴, 讓政府立即進行補選, 乘這機會參加補選重入立法會。當然要選得到才可以重入立法會。雖然在法理上DQ4被判敗訴與人無尤, 但市民對政府這行動也有一定不滿, 這種反彈情緒對DQ4補選甚為有利, 與其纏擾在勝訴機會低的上訴, 不如一條心放棄上訴投入補選。一日還有訴訟官司未了, 政府也不會貿然進行補選, 萬一峰迴路轉DQ4反敗為勝, 一方面補選了議員, 另一方面DQ4復職, 到時凸了章變成大相公, 就會十分尷尬。所以政府到了現在也按兵不動, 不能宣佈補選。就算只有長毛一人去上訴, 也極有可能會拖住DQ4這4個議席懸空。一日不進行補選, 非建制派在立法會裏微弱的聲音, 更加受到壓抑, 連同那一班DQ4的失業議員助理, 更加沒有作為。故此, 不上訴反而是良策, 而不是投降。

30 則留言:

  1. 原先不知搞錯了甚麼不准留言, 現在改正了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 以為無端端畀人申請了gagging order, 無晒言論自由, 倒是一位司法界朋友whatsap我問我點解不准留言, 我才知道。

      刪除
  2. 攪到人心惶惶
    現在放心啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 無咁誇強喇, 以為我被脅逼? 唉! 大人唔話我知我都唔知。

      刪除
  3. 想請教點樣去理解《立法會條例》37條(1)(c)同39條(1)(f)?係唔係DQ咗之後就唔可以重返?

    回覆刪除
    回覆
    1. 梁游和DQ4是喪失了就任(entering office)的資格, 不是喪失了當選為議員(elected as a member)的資格, 所以你所講《立法會條例》37條(1)(c)同39條(1)(f)並不適用。如果喪失了當選為議員的資格就其宣誓也不用。他們當選的資格不受爭議。

      刪除
  4. 公義放兩旁,利字擺中間

    回覆刪除
    回覆
    1. 犯聞就算單對單都未必有著數。。。
      好似九西咁,如馮基赢了初選,班本土派支持者真係會含淚投?到時本土派話"個位係我地既,做乜黎搶野?'',到時泛民會話佢地係鬼還是放棄初選,連温和中產泛民支持者都推埋俾本土,進步民主派?

      刪除
    2. DQ之前就是這樣, 補選會不會因存亡而協調, 我沒有評論的本事, 無疑脫不了個利字。

      刪除
    3. //犯聞就算單對單都未必有著數。。。
      好似九西咁,如馮基赢了初選,班本土派支持者真係會含淚投?到時本土派話"個位係我地既,做乜黎搶野?'',到時泛民會話佢地係鬼還是放棄初選,連温和中產泛民支持者都推埋俾本土,進步民主派?//

      初選點會俾馮基贏? 初選邊個有份投票? 一定唔係深水埗班街坊囉, 馮基輸梗
      問題佢會唔會冒"被投共"風險自己出泥選

      而本土派, 特別係梁游二人, "被投共"佐 N 耐啦, 長毛出泥選特首又"被投共"

      刪除
    4. 點樣為之投共? 我真無知喎。

      刪除
    5. 選舉時高舉道德公義旗幟拒絕一切妥協,到燒到自己利益時,就變成權衡輕重,特別是劉小麗羅冠聰。

      刪除
    6. 我一直認為搞政治基本上有行騙的意念, 對搞政治的人, 你要像袋了張八折咭, 分分鐘只得三折。No complaint la.

      刪除
    7. 肥佬黎話你投共就係投共架啦。。。
      連韓連山呢類人都話係投了共,班泛民自然信到十足十。。。

      刪除
    8. 為十皮人工,如果有人叫佢地話只需叫兩聲''我係契弟''就可恢復議席,相信佢地會咁做。。。

      刪除
    9. 你提出個使人掙扎的問題, 靜雞雞講唔使錄音嘅得唔得先?

      刪除
    10. //點樣為之投共? 我真無知喎。//

      投共, 講穿佐, 就係扮民主派版既: 佢係壞人

      不過扮民主派支持者對壞既認知超乎常人
      打差佬, 放火, 收賄都可以唔係"壞"
      而"投共"則係佢地唯一無可爭議既"壞"

      當然, "被投共"有層級之分

      毒果講台攻民黨係扮民主派既權威機構
      佢話得一個人"投共", 呢個人既扮民主派政治生涯就玩完
      係最嚴厲既政治謀殺
      屈投共都屈得謹慎一D

      FB 上妄民講野從來無分吋
      互相指責投共
      往往則只係: "你果套唔得, 我果套先夠醒" 既口水政治攻擊

      回主題: 毒果話你投共, 你都唔好諗住再有扮民主派支持者既票

      刪除
    11. //不過扮民主派支持者對壞既認知超乎常人
      打差佬, 放火, 收賄都可以唔係"壞"

      差啲唔記得
      扮民主派支持者連揸ak搶金舖既葉繼歡都話唔壞

      刪除
    12. 佢地同老毛的"敵人的敵人是朋友''同出一撒。。。
      黑社會也有反政府的。。。

      刪除
    13. Dogdogchi,

      咁以你判斷, 以普世標準, 我屬於那類人?

      刪除
    14. 標少言重O勒, 我唔係扮民主派, 邊識/會以普世標準判斷標少係那類人?!

      刪除
    15. 有人鬧過我係五毛, 有人當我廢青, 我只想問你的直角觀感, 有時我怕自己唔夠客觀、

      刪除
    16. 如果一定要講,標少應該係一個實事求是, 務實, 不為政見所左右既人

      自然兩邊不討好, 被五毛 X 被廢青(一把年紀都俾人叫青, 係好事^O^)

      刪除
    17. 嘩!你好似收咗錢咁喎, 人哋一定話你滌度做「媒」。

      真係有人留言鬧我當我係隱閉的鍵盤戰士, 一把年紀呢家嘢隨住長壽要重新介定喎。

      刪除
  5. 係囉,之前見冇得留言重以為有大件事發生。
    又,標少會唔會評下「一地兩檢」?很想聽聽標少意見。

    回覆刪除
    回覆
    1. 一地兩檢是政治議題, 我還是不說好過。

      刪除
    2. 還是可以按法律去分析嘛,不過雞本法就不是常人可以分析的了。

      Terry

      刪除
    3. Terry,

      一國兩制是畸胎, 人大常委可以騎住終審法院, 隨時亮出尚方寶劍, 我評都無味道。你先告訴我怎樣介定法理?

      刪除
    4. 只可按香港法院去審理基本法的情況去處理,當然人大常委有最終解釋權。

      Terry

      刪除