2012年9月1日星期六

中醫非禮重審再定罪

非禮女病人重審 中醫維持判囚9月

【明報專訊】「仁善堂」六旬中醫藉詞按摩,摸女病人的胸及捽陰,非禮罪成,被判囚9個月。去年已遭判囚9個月的被告上訴,指原審裁判官過度干預辯方盤問證人,未獲公平審訊,案件獲准發還重審,但昨經審訊後維持原判。被告申請保釋上訴,但被裁判官以「辯方未能指出本庭犯錯」為由,不准保釋。

藉詞按摩摸胸捽陰

於美孚新「仁善堂」任職中醫逾10年的被告曾耿中(64歲),被指於去年7月8日在診所內,要求因肩頸膊痛求醫的38歲女病人X脫衣、脫褲,更拉下女病人的內褲為她按摩,其間同步摸胸捽陰,非禮近45分鐘。案件昨續審。

被告一度稱女事主有夜尿、咳嗽問題,大腿內側淋巴位及陰部附近穴位,可以治夜尿;胸部穴位則可治咳嗽,但遭專家證人、香港中醫師公會會長關之義駁斥,下陰穴位非治夜尿,而是治療遺尿;要治夜尿,肚臍下三寸的「關元」穴效果更佳。

關之義駁斥下陰穴位非治夜尿

暫委裁判官林鉅溥裁決時質疑被告證供不可信。林指X自6月20日開始向被告求診,一直在大廳接受針灸治療,但至7月5日獲邀至隱蔽的診症室治療,被告並在無通知X情下突然加插按摩環節,初嘗隔衣摸胸捽陰。被告得逞後又於7月8日,趁X晚上覆診,診症室只剩2人獨處時,邀請X脫衣脫褲接受按摩,但至今仍未能解釋為何大腿淋巴與肩頸膊痛有關等,故被判非禮罪成。

【案件編號﹕KTCC3122/12】
(31/8/2012)

暫委裁判官林鉅溥未入行之前是Royal Adelaide Hospital的Senior Oral Surgeon,屬醫學世家。後來改行習法,1991年開始返港打政府工,到2000年由高級政府律師轉為裁判官。他是年屆退休之齡再接受任命的暫委裁判官,而並非「新丁」法官。

這件案原審法官是哪一位,現已無需考究。原審定罪在上訴時被推翻了,理由是

25. 綜合而言,本席認為一名聆聽案件及知情之旁觀者,會認定上訴人並沒有獲得一個公平的審訊,而裁判官亦看來沒有做到公正不倚。(香港特別行政區 訴 曾耿中 HCMA832/2011判辭第25段,上訴由高等法院原訟法庭暫委法官彭寶琴聽審。)

上訴判辭列舉原審謄本幾處審訊紀錄,證明裁判官沒有做到公正不阿,下面是其中一例。

14. 另外,由於上訴人的案情是他當時為控方第一證人所作的按摩,其實是為控方第一證人調理身體,包括醫治其早前提及的夜尿及咳嗽等問題。故此,上訴人是希望依賴控方第一證人的病歷紀錄,以確認這點及以便向控方第一證人作出相關的盤問。然而,裁判官卻一早認定,只有在事發當日,控方第一證人所述的病徵才與案有關,其他並無關連,以致裁判官與上訴人有以下對答:
「…
問:咁--姐,你係一--你記唔記得你因咩嘢病嚟睇我嘅呢?嗰陣時。
官:唔係,停一停。
被告人:係。
官:我所明白,初初就傷風喇,咁後來就係肩頸膊痛喇,咁今次都係肩頸膊痛喇。
被告人:唔凈係肩頸膊痛一個嘅。
官:你停一停。
被告人:佢唔凈係一個嘅。
官:你停一停,你自己小心啲喇。
被告人:好,好。
官:舊陣時嗰啲,就我暫時睇唔到咩嘢與案有關喇。
被告人:得,係。
官:你係咪話與案有關㗎?舊陣時嗰啲。
被告人:法官大人,呢度有一個呢個--小姐嘅病歷,應該係證物應該都有嘅。
官:停,停。你係咪話舊陣時佢睇過啲咩嘢病,與今次發生嘅事有關嘅先?
被告人:有關。
官:係吖嘛?
被告人:係。
官:有咩嘢關?講嚟聽聽。
被告人:因為...
官:因為次次嚟親傷風,都要摸佢嘅私處、佢胸部,係咪咁樣?
被告人:唔係。
官:唔係,與案有何關係?
被告人:關係就係佢嚟我--即係7月8號嚟睇病,最後佢病嗰時,佢仲--佢除咗頸緊膊痛,佢仲有平時一啲病係未好嘅,佢係...
官:唔緊要,咁咪問囉。
被告人:係。
被告人:佢嚟睇肩頸膊痛,但係同時佢仲有其他病未醫好嘅。
官:係咪佢講埋畀你聽,『我仲有呢度痛、嗰度痛』?
被告人:有,係,係咁樣,因為佢...
官:係吖嘛?得,而家講緊係7月8號。
被告人:你聽...
官:你聽--停,停,停。
被告人:係咁,7月5號...
官:7月8號,妳去見呢位曾醫師嘅時候,妳除咗講畀佢聽肩頸膊痛之...
被告人:7月5號,我講緊係7月5號嚟按摩嘅事,佢仲...
官:停,停,停。
被告人:係。
官:第一,呢度唔係遊戲場。
被告人:係。
官:我以為你講來講去講緊7月8號,你而家話7月5號?
被告人:係。
官:係,我會畀你繼續問落去,但係記住,我哋關注嘅係7月8號。點都好,你話7月5號佢係嚟見你,除咗肩頸膊痛,仲--佢亦都講畀你聽有其他病痛,係唔係?
被告人:係。
被告人:佢仲有就係夜尿又多,佢原來一嚟睇嗰時,第一日,6月20號嗰時就係話佢夜尿好多嘅。
官:我哋而家講緊7月5號。
被告人:係,7月5號佢啲夜尿又多番,繼續係多。
官:曾醫師,咁我話我唔需須要聽呢啲嘢㗎喎,又有咩嘢關鍵嘅嘢吖?與案有關呢?你話咩嘢又多咗夜尿嘅,佢話冇喎,仲有咩嘢嘢吖?
被告人:呢個多咗夜尿呢個問題,呢個病歷上係有嘅。
官:我唔知你病歷,你寫乜都得,除非你話佢簽咗名喇,否則我就話佢--你就提過咩嘢夜尿又多了,佢就話冇,即係我所明白,係個肩頸膊痛咋嘛,你有咩嘢其他嘢想問吖?如果你凈係話佢同你講過乜,咁我話你要清晰啲想問乜先至得,否則我就唔會批准啲咁樣嘅問題嘅。
被告人:我就嗰個目的就係話,如果睇下--即係講個病情,我同佢治療嘅病情,佢係仲記唔記得,佢承唔承認嘅,佢有嗰個啲病嘅先。
官:咩嘢話?你而家講緊係--即係你話呢啲--你係問緊7月8號,係咪呀?
被告人:7 -- 嗰啲病唔係一天可以醫得好嘅。
官:係,唔緊要,唔緊要。
被告人:係,就係…
官:唔緊要。
被告人:即係佢嗰啲病人好多病嚟講...
官:唔係,唔係。
被告人:…佢身體虛弱,一啲...
官:唔係,你唔好理。
被告人:係。
官:你唔好理,你唔好理,我又再重複,呢宗案件最緊要嘅係7月8號佢嚟求診,喺你間房裡面,你同佢之間發生咗嘅是甚麼…
被告人:我想知道嘅就係話,佢嘅病除咗頸膊痛以外,佢嘅頸膊痛只係其中一個病嚟,佢初初嚟睇,一直都唔係頸膊痛,頸膊痛係後嚟增加咁樣。
官:唔緊要。
被告人:咁我同佢醫嘅過程中就唔係凈係同佢醫頸膊痛,希望佢認識,我就唔係凈係幫佢醫頸膊痛,而係佢嗰啲咁多慢性病,唔係會一時都好得嘅。
問:再想問,就係--小姐妳記唔記得你都係講到你嘅病情係包括咗咩嘢呢?包括咗咳嗽,咳咗好耐。
官:咪住,咪住,你而家係講緊7月8號、7月5號、6月20號、7月4號定咩嘢嘢呀?
被告人:七-- 呢個從一--好多病從頭到後尾,佢嚟咗總共八次,咁...
官:喂,老實講喇,我關注嘅就係7月8號佢嚟搵你醫咩嘢嘅嘢啫,同埋你所做嘅係咪合法喇。簡簡單單講,係咁㗎咋,佢舊陣時咩嘢點咳、傷風等等,暫時睇唔到與案有何關係,最多就係話佢返嚟搵你,就係因為信你,覺得你好嘢,一劑藥就醫到佢嘅傷風。
問:我就係想澄清楚,就係究竟呢個7月5號同7月8號,你除咗嚟睇膊頭痛,但係我係仲感覺你仲有你以前嗰啲身體虛弱造成嘅嘢。
官:唔係,咪住,咪住。
問:都係等等嘅病你都未醫好咁嘅。
官:你咪住,咪住,咪住,咪住,唔係,最緊要就係佢求醫,佢求你醫乜先?
被告人:佢...
問:因為妳嚟醫嘅時候,係咪凈係醫肩頸膊痛吖?或者妳都感覺你身體仲係未夠好,其他有病嘅...
官: 唔係,唔係,唔係,唔係,唔係,唔係,聽我講,聽我講。
問:…要一齊醫埋嘅。
官:唔得,停,停,停,停,停,停。我都話喇,佢求診是甚麼,佢就話肩頸膊痛,講緊7月8號,…
問:當時嘅病歷上係有寫嗰啲--同埋嗰啲藥都治療埋嘅,唔係凈係治療呢個頸梗膊痛嘅。
問:肩頸膊痛,我嘅醫療根據等等嗰啲,嗰啲唔須要問證人嘅,係咪呀?即係…
官:唔知呢,總之就肩頸膊痛,佢就求醫,就係咁樣喇。」
(見上訴宗卷第61頁L至第62頁Q、第63頁B至D、第70頁G至K、第73頁A至P、第77頁N至T、第78頁F至T )

原審裁判官確實不智,花了唇舌來阻止被告浪費時間發問離題的問題,到頭來自己又浪費時間和被告辯駁,而且態度也跋扈。若果要阻止被告重覆發問,可以對被告講「這問題你發問過了,請問別的問題」,自己也要少講廢話。單看上面這段對話,裁判官用了多個「停」「咪住」「唔係」,看起來都覺得突兀,使人覺得這裁判官有點神經質。1994年啟用審訊錄音後,審訊紀錄,一覽無遺。沒有judicial temperament的人,就不要接受judicial appointment。法官的威嚴,並不來自驚堂木、殺威棒,司法機構看來要開workshop,教授一下審案技巧。






1 則留言: